1- Özel yetenekli bireylere neden özel eğitim gereklidir?
Ülkemiz için sürekli kendini yenileyen, yetişmiş, nitelikli bireylerden meydana gelen bir nesil yetiştirmenin gerekliliği açık bir şekilde görülmektedir.
Özel yetenekli bireylere, yeteneklerini geliştirme, kendilerini gerçekleştirme imkânı verilmediği takdirde bu kişilerin yeteneklerini kullanmada sorunlar yaşadıkları görülmektedir.
Okul içinde ve okul dışındaki uygun eğitim ortamlarında yetişmiş uzman personel ve geliştirilmiş/uyarlanmış programlar ile bireysel ihtiyaçlarının karşılanması, kendileriyle ve çevreleriyle barışık olmalarının sağlanması, kendileri gibi farklı yetenekleri, ilgi ve özellikleri olan yaşıtları ile çalışmaları, projeler üretmeleri halinde, onların zihinsel, duygusal ve sosyal açıdan sorunlar yaşamaları engellenmiş; mutlu bireyler olarak yeteneklerini insanlık için değerlendirip kullanan bireyler haline gelmeleri sağlanmış olacaktır.
2- Özel yetenekli birey kimdir?
Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi, motivasyon veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireyi ifade eder.
3- Özel yetenek kavramı neleri kapsamaktadır?
“Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı 2013-2017” de yer alan özel yetenek kavramı, genel zihinsel yetenek, özel akademik yetenek, dil, matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler, liderlik, yaratıcılık, görsel ve işitsel sanatlar ile psiko-motor becerileri kapsamaktadır.
4- Özel yetenekli bireylerin tanılama süreci nasıl yapılmaktadır?
Ülkemizde özel yetenekli öğrencilerin tanılamaları, ailelerinin ya da öğretmenlerinin yönlendirmelerine dayalı olarak herhangi bir takvime bağlı kalınmaksızın Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince (RAM) uygun ölçme araçları kullanılarak ücretsiz yapılmaktadır.
KAYNAK : http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/30021345_sikasorulansorular.pdf

