s-18998852cf0fb1758db992dd23dd828951a2bf981

Velilere ve Öğretmenlere açık çağrı

Çocuğunuz erken yürüdü, erken konuştu, espiri anlayışı, soyut kavramlarla düşünme ve ifade gücü yaşıtlarından ilerde ise mutlaka öğretmeninden çocuğu BİLSEM için aday göstermesini isteyin.

Standart eğitim sistemi ve monoton yapı derecesine bağlı olarak bu çocukların dersi takip etmekten vazgeçmesine neden olur. Bu yüzden üstün zekalı olmasına rağmen bu çocuklar okulda çoğunlukla “problemli” olarak görülür.
Bu çocuklar düzeylerine göre normal sınıf ortamında da eğitim görebilecekleri gibi; farklılık düzeyleri uç noktalara kaydıkça özel eğitime de ihtiyaç duyabilirler.

Maalesef “üstün yetenekli çocukların eğitimi” konusu kimilerince yanlış anlaşılıyor. Bu aslında “özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar” konusundan çok farklı değil. En sık duyduğumuz cümlelerden biri: “Einstein özel eğitim mi görmüştü?”

Einstein, Tesla, Nevton, Leonardo da Vinci ne gördüyse kendi zamanlarında bir şekilde uygun bir ortamda yetişip, başkalarının farketmediği şeyleri farkettikleri için isimlerini öğrendik. Bu çocukların hepsi Einstein olacak diye bir şey yok! Kim bilir Einstein’den daha zeki ama ortam bulamadığı için veya değerlendirilmediği için kaybolan ne hazineler var.

“Einstein yaptı ise enderun’a gerek yok” demek; Kayalıklar arasında minik bir toprak parçasına kazara düşmüş dev bir ağacı gösterip “bu çınar başardıysa tarla bahçe sulamaya gerek yok” demekten farklı değildir.

Bu çocuklara göre farklılaştırılmış bir eğitim sistemine sahip değiliz. Bu eğitim sistemi tam anlamıyla “standart öğrenci” modelini öngörüyor. Bunlar Farklı öğrenciler, tıpkı özel eğitime ihtiyaç duyan, kaynaştırma ile eğitimi uygun görülmeyen öğrenciler gibi; farklılık derecesine göre “Bunlar da farklılaştırılmış eğitime ihtiyaç duyuyor” bütün mesele bu. 14/11/2016

Yasin EMRAK

 

Beğendim(1)Beğenmedim(0)