Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri
- Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunur.
- Müzikle çok ilgilidir. Plak, kaset dinler. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak ister.
- Müzik parçaları yapmaya büyük istek ve çaba gösterir.
- Başkaları ile şarkı söylerken onlara uymaktan hoşlanır.
- Yaşıtlarına, duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanır.
- Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı dener.
- Müzisyenler, şarkıcılar ve müzik parçaları ile ilgili koleksiyonlar yapar.
- Dinlediği müzik parçasını kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söyleyebilir.
Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri
- Çeşitli konularda çizimler yapar.
- Resimler, planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır.
- Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar.
- Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar.
- Resim yapma, çizme ve boyama için çok zaman harcar.
- Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır.
- Diğer insanların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar.
- Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve içlerinden yeni şeyler öğrenir
- Çamurdan, sabundan, plastirinden vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu şeyler yapmaya özel ilgi gösterir.
Fen Alanındaki Yetenek Özellikleri
- Okur ve Fen Raporlarını yorumlayarak bir ilgi zemini oluşturur.
- Fen Bilgisi konusunda otorite olan kaynakları tarar.
- Fikir ve hipotezleri test etmeye yönelik deneyler yapar.
- Fen ve teknik araçları kullanabilir ve bunlara vakıf olur.
- Yerinde ve yeterli veri seçer.
- Verilerden geçerli çıkarımlar yapar ve tahminlerde bulunur.
- Problem çözmede kullanılan teknik ve süreçlerin altında yatan varsayımları tanır ve değerlendirir.
- Fikirleri hem niceliksel hem de niteliksel ifade edebilir.
- Fen Bilgisini toplumsal değişim için kullanır ve uygular.
- Bilinen gerçek ve kavramlardan yeni ilişki ve fikirler oluşturur.
- Bilimsel gözlem, veri toplama ve yorum yapma becerileri vardır.
- Problemlere yönelik duyarlılığa, yeni fikirler geliştirme yeteneğine, değerlendirme yeteneğine sahiptir.
- Devamlı meraklıdır.
- Tutarsızlıkların tespitinde tetiktir.
- Yüksek düzeyde mekanik düşünmeye sahiptir.
- Uzay ilişkilerine ilgi duyar.
- Planlama ve iletişim yeteneğine sahiptir.
- Öğrenme ve bilgiye sürekli açlık duyar.
- Çabuk öğrenir, kavrar, akılda saklar.
- Genelleme ve soyutlama yaparak elindeki bilgiyi diğer alanlara aktarabilir.
- Kararlı ve sabırlıdır.
- Yaratıcıdır.
- Düşünceleri ve nesneleri sistematik biçimde bir araya getirebilir.
- Sorgulamalarında“ne”,“nasıl”,“neden” sorularının ötesine ulaşmaya çalışır
- Kendine güvenir, kendi başına bir iş üstlenebilir.
- Yaşıtlarına göre alışılmışın dışında nitelikli ürün ortaya koyar.
- Birbirini takip eden konular ve olaylar dizisi karşısında bir sonraki adımı takip edebilir.
- Bir alanda öğrendiği konu ile başka bir alanda öğrendiği konu arasında mantıklı ilişkiler kurabilir.
- Olaylar arasındaki bağıntıları, neden-sonuç ilişkilerini ve benzerlikleri yaşıtlarından daha çabuk ayırt edebilir.
- Öğrendiklerini yeni ve farklı alanlarda kullanabilir.
- Çeşitli konularda mantıklı eleştiri getirebilir.
- Bir kez öğrendiğini kolay kolay unutmaz.
- Kimsenin aklına gelmeyecek sorular sorar.
- Bir cümlede ya da sözde, doğrudan bildirilmeyen, kastedilen anlamları bulup çıkarabilir.
- Sorun çözümünde karmaşık yöntemler kullanabilir.
- Yetişkin denetimi olmaksızın bir proje, deney üzerinde çalışabilir.
- Arkadaşlarının etkinliklerini örgütleyip planlayabilir.
- Yeni deneyler yapmaya isteklidir.
Matematik Alanındaki Yetenek Özellikleri
- Verilerin ele alınmasında, düzenlenmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptir.
- Zihinsel çevikliğe sahiptir.
- Orijinal yorumlar yapar.
- Fikirlerin iletilmesinde göze çarpan yeteneğe sahiptir.
- Göze çarpan genelleme yeteneği vardır.
- Yazılı iletişimden ziyade sözlü iletişimi tercih eder.
- Aynı problem çözümüne yönelik değişik yöntemleri kullanır.
- Olağan dışı Matematiksel işlemler yapar.
- Gayret gerektiren olağan dışı problemler sorar.
- Uygulamaya, analize, senteze ve değerlendirmeye odaklanır.
- Problemi kısa sürede çözer.
- Matematiği başka kategorilere entegre edebilir.
- İlgisiz gibi görünen işlemler arasında ilgi kurar.
- Yanlış ve doğruyu seçme güçleri fazladır.
- Yaşıtlarının çözemediği zor problemleri çözebilir.
Sosyal Alandaki Yetenek Özellikleri
- Yaşına göre kavramsal olarak ilerlemiştir.
- İleri düzey, teknik bilgi birikimine yada çok özel bilgilere sahiptir.
- Güç veya karmaşık işlerden hoşlanır.
- Bağımsız projeler için yüksek standartlar belirler.
- Sınıf arkadaşları tarafından yeni fikir ve bilgilerin kaynağı olarak görülür.
- Sınıf arkadaşları tarafından bir grup stratejicisi yada organizatörü olarak görülür.
- İnsan ilişkilerinde mizahı görür ve kendi kendine gülebilir.
- Yaratıcı öyküler anlatır yada yazar.
- Geniş bir alana yayılan ve/veya oldukça kapsamlı ilgileri olur.
- Diğer insanların görmediği ilişkileri görebilir.
- Bilgiyi kolayca ve süratle kazanır.
- İlerlemiş yoğunlaşmış ve geniş konulara eğilen bir okuyucudur.
- İnsanlara ve sosyal etkileşimin sonuçlarına karşı duyarlılık, samimi ilgi ve başkalarının fikir ve ahlaki değerlerini takdir eder.
- Özellikle insan davranışlarının değerlendirilmesi açısından eleştirel yargı kapasitesi vardır.
- Hayal gücü, zaman ve mekan bakımından farklılık gösteren sosyal durumlara kendini yönlendirme yeteneği vardır.
- Zaman duygusu ve birbirini izleyen olayların başka olaylarla ilişkisini görme yeteneği vardır.
- Sosyal problemlerde araştırma, uygulama, bir problemin sınırlarını algılama, verileri saklama,kanıtları sıralama, hipotez oluşturma, anlamlı sonuçlara varma ve yazılı yada sözel sunular için sonuçları etkin biçimde düzenleme yeteneği vardır.
Kaynak :
Beğendim
(0)Beğenmedim
(0)

